.
مطالب ثابت سایت

هديه به منتظران گل نرگس

نقدی بر تفسیر و مفسران

هجوم آرام و خواب غفلت (نگرشی بر غوغای انفجار جمعیت)

سقیقه، تبلور وحدت یا تفرقه؟

نقدهايی بر کتب درسي دبستان

مشهورهاي بي اصل

برخی خیانتهای منافقانه در کتاب: «بیست و پنج سال سکوت علی»

گزارشي از تهاجم بر عزاداري و عاشوراي حسيني

نقدي بر مجله‌ي خانواده

مباحثی پیرامون امامت

نمي از كرانه‌‌هاي غدير


موضوعات سایت
کل موضوعات 23
کل ارسال ها 86
کل بازديد ها 559510
کل پاسخ ها 63
کل اعضا 324
آخرين 20 ارسال انجمن

چت آنلاین
ارسال شده توسط salmani در مورخه : پنجشنبه، 10 تير ماه ، 1395

وحدت وجود
ارسال شده توسط samad در مورخه : سه شنبه، 30 تير ماه ، 1394

اخراج تیر از پای امیر المومنین
ارسال شده توسط andalib در مورخه : يكشنبه، 26 بهمن ماه ، 1393

سوال/ تحریف یا ...
ارسال شده توسط moheb-mahdi در مورخه : پنجشنبه، 22 اسفند ماه ، 1392

تصویری با موضوع امیر المؤمنین عل?
ارسال شده توسط taghvim در مورخه : جمعه، 17 خرداد ماه ، 1392

درباره "خيانتهاي منافقانه در «
ارسال شده توسط alef در مورخه : چهارشنبه، 27 دي ماه ، 1391

قرآن و تورات-انجیل
ارسال شده توسط moheb-mahdi در مورخه : دوشنبه، 4 دي ماه ، 1391

حدیث کساء به روايت جابر بن عبد ال?
ارسال شده توسط aletra در مورخه : يكشنبه، 26 آذر ماه ، 1391

بدترين خلق خدا در آخر الزمان!!
ارسال شده توسط sarbaz در مورخه : پنجشنبه، 13 بهمن ماه ، 1390

داستان تير و پاي امير
ارسال شده توسط hedayati در مورخه : يكشنبه، 2 آبان ماه ، 1389

داغ فراق
ارسال شده توسط andalib در مورخه : شنبه، 11 ارديبهشت ماه ، 1389

فراخوان شعارهاي فاطميه
ارسال شده توسط andalib در مورخه : دوشنبه، 6 ارديبهشت ماه ، 1389

سخن از فاطمه گفتن!
ارسال شده توسط andalib در مورخه : دوشنبه، 6 ارديبهشت ماه ، 1389

در سوگ همتاي علي عليه السّلام
ارسال شده توسط andalib در مورخه : چهارشنبه، 1 ارديبهشت ماه ، 1389

امام فدايي دين است، يا اصل دين؟
ارسال شده توسط andalib در مورخه : چهارشنبه، 2 دي ماه ، 1388

آسيبها و راهكارها در عزاداري
ارسال شده توسط andalib در مورخه : جمعه، 27 آذر ماه ، 1388

بر كرانه‌ي غدير
ارسال شده توسط andalib در مورخه : سه شنبه، 10 آذر ماه ، 1388

مگر غدير را فراموش كرده‌ايم؟!
ارسال شده توسط andalib در مورخه : چهارشنبه، 27 آبان ماه ، 1388

طرح جدید سایت
ارسال شده توسط admin در مورخه : سه شنبه، 26 آبان ماه ، 1388

اصلاحيه
ارسال شده توسط admin در مورخه : سه شنبه، 26 آبان ماه ، 1388

تالار گفتمان جستجو

جستجو


جستجو در وب
جستجوی سايت

اندازه صفحه

100%
125%
150%
200%
250%
300%

 
  
سخن ششم: کفر منکران ولایت






سخن ششم: کفر منکران ولایت

 

منوّر الرّؤوس‌هایی که البته برای بازارگرمی منوّر الفکر (روشنفکر) خوانده شده‌اند، و ساستمدارانی که برای چند روزی، در امواج سهمگین اقیانوس سیاست غوطه‌ورند، مخصوصاً در این زمان، تحت عنوان آزادی اندیشه و مذهب و یا احترام به مذاهب، و مانند آن، با تنیدن ادله‌ای هرچند عنکبوتی و آبکی، چنین می‌پندارند که: به هر حال از میان ادیان و مذاهبی که خدای متعال برای بشر فرستاده، هر کس هرکدام را برگزید، راه بهشت را طی می‌کند. و با این سخن، با توجّه به اختیاراتی که در حریم دین، برای خود قائلند، باب دوزخ را بر روی همه‌ی خلق الله می‌بندند تا خدای ناکرده بنده‌ای از بندگان خدا، طعم آتش سوزان و نازیبای جهنم را نچشد!

اینان، بر حسب میزان روشنی فکر خویش، و با توجه اختلاف سلیقه و بینش خود، قدر مشترک بین ادیان و مذاهب که در بعضی بینش‌ها فقط خداست، و در بعضی بینش‌ها خدا و پیامبر، و در برخی بینش‌ها خدا و پیامبر و قرآن، را تحت عنوان دین الهی، محور اتحاد دانسته، و اعتقاد به ولایت معصومین علیهم السلام را تنها یک اعتقاد مذهبی و فرقه‌ای صرف می‌دانند. نه از مسائل اساسی و ضروری دین! طبیعتاً روایات و احادیث و تأکیداتی که از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رسیده، و ولایت امامان دوزاده گانه را ستون دین و اساس اسلام معرفی می‌فرماید را به سادگی زیر سبیلی رد می‌کنند و سخنی هم از آن نمی‌گویند.

حالا این حضرات، با چه حکمی از سوی خدای قهّار، قیمومیّت دینش را به دست گرفته و برای دین خدا قدر مشترک تعیین می‌کنند و دائره‌ی آن را بر اساس «دینهم دراهمهم« همانند کش بسته‌های پول، [و شاید هم کش تمبان خویش] تنگ و گشاد می‌کنند، بماند.

امّا در مقابل این قیّم‌های افتخاری دین، قیّم الهی دین، پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله چنین می‌فرماید:

«امامان پس از من دوازده نفرند. اولین ایشان علي‌بن ابي‌طالب و آخرينشان قائم [آل محمد] است. آنان پس از من، جانشينان و اوصيا و اولياي من و حجّت‌هاي خدا بر امتم هستند. هركس به [ولایت] آنان اقرار كند مؤمن است و هركس منكر [ولايت] آنان شود، كافر است[1]».

و نیز می‌فرماید:

«... اي جابر! ايشان [كه نام بردم] جانشينان و اوصيا و اولاد و عترت منند. هركس از آنان اطاعت كند، مرا اطاعت كرده و هركس نافرماني ايشان كند، مرا نافرماني كرده. و هركس منكر [ولايتشان] شود، و يا [ولايت] يكي از آنان را انكار كند، مرا انكار كرده است...[2]».

و نیز می‌فرماید:

«... اي ابن عباس، هركس ايشان را انكار كند، يا [سخن] يكي از آنان را نپذیرد، گويا مرا انكار كرده و [سخن] مرا نپذیرفته. و هركس مرا انكار كند و [سخنم را] رد كند، گويا خدا را انكار كرده و [سخن خدا را] رد نموده است...[3]».

 

امام محمّد باقر علیه السلام نیز می‌فرماید:

«خداى عزّ و جلّ، على را به عنوان پرچم [هدايتى] ميان خود و خلقش نصب كرد. پس هركه او را شناخت مؤمن، و هركه او را انكار كرد كافر؛ و هركه او را نشناخت گمراه؛ و هركه همراه او چيز ديگرى را [ولىّ خود] قرار دهد، مشرك است؛ و هر كه ولايت او را دارا باشد وارد بهشت مى‏شود[4]».

و نيز می‌فرماید:

«خداى تبارك و تعالي على را پرچم و نشانه‏اى ميان خود و خلقش قرار داد؛ و پرچم هدايتى جز او میان خدا و خلق خدا نيست. پس هركه از او پيروى كند، مؤمن؛ و هركه او را انكار كند كافر؛ و هركه در او شك كند، مشرك است[5]».

با وجود روایات فراوانی با همین صراحت، که انکار امام را انکار پیامبر و انکار پیامبر را انکار خدا می‌دانند، چگونه ممکن است منکران امام برگزیده شده از سوی خدا، صرفا به دلیل داشتن قدر مشترکی که از سوی خدا و پیامبرش پذیرفته نیست، در دایره‌ی اسلام جایی داشته باشند؟

ولايت امير المؤمنين على علیه السّلام و اولاد معصومینش که خدا و پیامبر به نام آنان تصریح فرموده‌اند، شرط اصلى و اساسى اسلام، و پايه‌ی استوارى‌است كه دين، به وجود آن برپاست؛ و به منزله‌ي روح همه‌ي اركان و اجزاى دين است. بدون ولايت امير المؤمنين و فرزندان پاك و معصوم او علیهم السّلام دين همانند جسدى بى‏جان و مرده خواهد بود، و بدون آن، اعمال و عبادات فرد معنا پیدا نمی‌کند. بلكه مجموعه حركاتى ناموزون و نامفهوم خواهد بود، كه مورد پذيرش و رضاى حق نبوده، و هيچ ثواب و پاداشى براى آنها نيست.


 

[1] - من لا يحضره الفقيه - للصدوق، ج 4، ص 179، ح 5406.

[2] - كمال الدين - للصدوق، ص 258، ح 3.

[3] - كفاية الأثر - للخزّاز، ص 71، ح 3.

[4] ـ «اصول كافى»، ج 1، ص437، ح7.

[5] ـ «ثواب الاعمال»، ص467، ح11.










© کپی رایت توسط : عندلیب آنلاین (کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به این سایت است.)
برداشت مطالب فقط با اجازه کتبی و ذکر منبع امکان پذیر است .

نوشته شده در تاریخ : 9 اسفند ماه ، 1393 (2554 مشاهده)

[ بازگشت ]