.
مطالب ثابت سایت

هديه به منتظران گل نرگس

نقدی بر تفسیر و مفسران

هجوم آرام و خواب غفلت (نگرشی بر غوغای انفجار جمعیت)

سقیقه، تبلور وحدت یا تفرقه؟

نقدهايی بر کتب درسي دبستان

مشهورهاي بي اصل

برخی خیانتهای منافقانه در کتاب: «بیست و پنج سال سکوت علی»

گزارشي از تهاجم بر عزاداري و عاشوراي حسيني

نقدي بر مجله‌ي خانواده

مباحثی پیرامون امامت

نمي از كرانه‌‌هاي غدير


موضوعات سایت
کل موضوعات 23
کل ارسال ها 86
کل بازديد ها 559506
کل پاسخ ها 63
کل اعضا 324
آخرين 20 ارسال انجمن

چت آنلاین
ارسال شده توسط salmani در مورخه : پنجشنبه، 10 تير ماه ، 1395

وحدت وجود
ارسال شده توسط samad در مورخه : سه شنبه، 30 تير ماه ، 1394

اخراج تیر از پای امیر المومنین
ارسال شده توسط andalib در مورخه : يكشنبه، 26 بهمن ماه ، 1393

سوال/ تحریف یا ...
ارسال شده توسط moheb-mahdi در مورخه : پنجشنبه، 22 اسفند ماه ، 1392

تصویری با موضوع امیر المؤمنین عل?
ارسال شده توسط taghvim در مورخه : جمعه، 17 خرداد ماه ، 1392

درباره "خيانتهاي منافقانه در «
ارسال شده توسط alef در مورخه : چهارشنبه، 27 دي ماه ، 1391

قرآن و تورات-انجیل
ارسال شده توسط moheb-mahdi در مورخه : دوشنبه، 4 دي ماه ، 1391

حدیث کساء به روايت جابر بن عبد ال?
ارسال شده توسط aletra در مورخه : يكشنبه، 26 آذر ماه ، 1391

بدترين خلق خدا در آخر الزمان!!
ارسال شده توسط sarbaz در مورخه : پنجشنبه، 13 بهمن ماه ، 1390

داستان تير و پاي امير
ارسال شده توسط hedayati در مورخه : يكشنبه، 2 آبان ماه ، 1389

داغ فراق
ارسال شده توسط andalib در مورخه : شنبه، 11 ارديبهشت ماه ، 1389

فراخوان شعارهاي فاطميه
ارسال شده توسط andalib در مورخه : دوشنبه، 6 ارديبهشت ماه ، 1389

سخن از فاطمه گفتن!
ارسال شده توسط andalib در مورخه : دوشنبه، 6 ارديبهشت ماه ، 1389

در سوگ همتاي علي عليه السّلام
ارسال شده توسط andalib در مورخه : چهارشنبه، 1 ارديبهشت ماه ، 1389

امام فدايي دين است، يا اصل دين؟
ارسال شده توسط andalib در مورخه : چهارشنبه، 2 دي ماه ، 1388

آسيبها و راهكارها در عزاداري
ارسال شده توسط andalib در مورخه : جمعه، 27 آذر ماه ، 1388

بر كرانه‌ي غدير
ارسال شده توسط andalib در مورخه : سه شنبه، 10 آذر ماه ، 1388

مگر غدير را فراموش كرده‌ايم؟!
ارسال شده توسط andalib در مورخه : چهارشنبه، 27 آبان ماه ، 1388

طرح جدید سایت
ارسال شده توسط admin در مورخه : سه شنبه، 26 آبان ماه ، 1388

اصلاحيه
ارسال شده توسط admin در مورخه : سه شنبه، 26 آبان ماه ، 1388

تالار گفتمان جستجو

جستجو


جستجو در وب
جستجوی سايت

اندازه صفحه

100%
125%
150%
200%
250%
300%

 
  
سخن سوم: مظلومیت غدیر






سخن سوم: مظلومیت غدیر

 

بايد گفت غدير و گريست. بايد گفت غدير و با همه‌ي دل‌هاي شكسته موييد. تمام دردها و رنج‌هاي بشري ـ از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله تا كنون ـ نتيجه‌ي آشكار خيانتي‌است كه در حقّ غدير و صاحب غدير روا داشتند.

اگر به خانه‌ی امیر مؤمنان هجوم می‌برند؛ اگر خانه‌ی وحی را به آتش می‌کشند؛ اگر دختر پیامبر و همتای علی سیلی می‌خورد و پهلوی او را می‌شکنند؛ اگر فرزند فاطمه را بین در و دیوار شهید می‌کنند؛ اگر علی علیه السّلام را دست بسته و کشان‌کشان به مسلخ بیعت با کفر می‌برند؛ اگر امام حسن علیه السّلام را با زهر جفا مسموم و شهید می‌کنند؛ اگر عاشورا شکل می‌گیرد حرامزادگان از خدا بی‌خبر؛ با کینه‌ی تمام، امام حسین علیه السّلام و یارانش را آماج تیغ و تیر و نیزه و سم اسب می‌کنند؛ و اگر... و اگر... همه و همه حاصل مظلومیّت غدیر است. که اگر نبود، چنین نمی‌شد.

اگر دسيسه بازان، توطئه‌گران، جاه طلبان و در يك كلمه، منافقان و دشمنان خدا و رسول، آب را از سرچشمه گل‌آلود نمي‌كردند؛ و زمام زعامت امّت اسلام را به زور شمشیر و زر و سیم و تزویر و نفاق، از دست صاحب غدير نمی‌گرفتند، چرخ روزگار در اين هزار و چهارصد سال بر بستر شقاوت و پليدي نمي‌گشت؛ و ما اكنون شاهد اين‌همه جرم و جنايت در همه‌ي عالم نبوديم.

پس، لعنت خدا و فرشتگان و صالحان؛ و نفرین داغ‌ديدگان و آوارگان و زخم خوردگان و مستمندان و ستم‌دیدگان، بر كساني كه عليّ مرتضي علیه السلام را تنها گذاشتند و نه تنها به خلافت سرقت شده‌ي او در دست ديگران مهر تأييد زدند، که خود نیز دست بیعت در دستان پلید غاصبان نهادند؛ تا از آن پس قلم به‌مزدان و جيره‌خواران و سكوت پيشگان و تحريف‌گران و توجيه‌سازانی بكار گرفته شوند، تا ولايت و وصايت امير غدير را چنان تأويل كنند كه گويي رسول خدا صلّی الله علیه و آله در غدير خم، فقط به دوست داشتن امير مؤمنان [که امری قلبی‌است] حكم فرموده و بس. و اين، نهايت انصافشان بود!! چون نمی‌توانستند واقعه‌ی غدیر را از ریشه منکر شوند. که اگر می‌توانستند، قطعاً منکر می‌شدند. وقتي خلافت را ظالمانه از اميرمؤمنان مي‌گيرند؛ و القاب او را در نهایت پستی براي خود سرقت مي‌کنند؛ و حرمت او را مي‌شكنند؛ و او را كه برادر و وصیّ پيامبر است خانه نشين مي‌كنند؛ و همسرش صدّيقه‌ي طاهره سلام الله علیها را سيلي زده و پهلویش را مي‌شكنند تا شهيده و شبانه در خاك مدفون شود؛ و هنگامي كه تابوت امام حسن مجتبي علیه السلام را به رگبار تير مي‌بندند، و ريحانه‌ي رسول خدا، سيّدالشهدا علیه السلام را با همه‌ي بستگان و يارانش در كربلا قتل عام مي‌کنند، ديگر اعتقاد به اين‌كه نمي‌خواستند واقعه‌ي عظيم غدير را از اذهان بزدايند، مغرضانه و یا ساده‌اندیشی بوده و سخنی مهمل است.

غدير نه تنها نقطه‌ي عطف تاريخ اسلام، بلكه نقطه‌ي عطف تاريخ بشريّت است. اگر مي‌گذاشتند جهان پس از پيامبر  با دوازده امام معصوم تربيت شود، و مديريّت جامعه‌ي اسلامي و به تبع آن جوامع بشري را مدیران الهی و اولياي خدا بر عهده گيرند، امروز ديگر شاهد تجاوز سربازان از خدا بی‌خبر يهودي و مسيحي و داعشی و وهابی و... به دختران و زنان مسلمان در سراسر دنيا نبوديم.

اگر آرمان غدير جامه‌ي عمل مي‌پوشيد، ديگر خاندان‌هاي پليد اموي و عبّاسي بر اريكه‌ي قدرت تكيه نمي‌زدند، تا سياهچال‌ها را از بي‌گناهان و عقيده‌مندان آكنده سازند، و دين و دنياي خلق الله را به بازي بگيرند؛ و ديگر جلاّدي چون محمود غزنوي سلطان نمي‌شد، تا انگشت در جهان كند و قِرمَطي جويد، و زير لواي اين نام، شيعيان را به دم شمشير سپارد.[1]

اگر حقّ غدير را به صاحب غدير مي‌سپردند، ديروز و امروز، چشم جهان اثري از استعمار كثيف و شيطاني بريتانيا، و جهانخوارگي آمريكا و متّحدانش، و سردَمداري سرمايه‌داران صهيوني نمي‌ديد؛ كه جهان را با اهرم‌هاي تكنولوژي شيطاني، و فرهنگ شيطاني، و اقتصاد شيطاني، در منجلاب ستم و افتراق و شهوت فرو ببرند.

پس هرگاه چشم كودك يتيمي را گريان مي‌بينیم، و هرگاه اندام لهيده‌ي ستم‌كشيده‌اي را زير چكمه‌هاي شقاوت مي‌نگریم، و هرگاه زني را مشاهده مي‌كنیم كه به دليل جهل و فقر و نياز به لقمه‌ناني، گوهر وجود خويش را بر سر بازار مي‌فروشد، و هرگاه ناچاريِ مردي را مي‌بينیم كه با دست تهي و دلي زخم‌دار از ناداني و ناتواني به سوي خانه مي‌رود، و هرگاه كه از ديدن ناجوانمردي‌ها آتشي در كانون دلمان زبانه مي‌كشد، بر پنهان كنندگان غدير، و تأويل‌گران غدير، و توطئه كنندگان پس از غدير لعنت كنم و نفرين بفرستم؛ و بدانیم كه ريشه و بنيان و اساس و پايه‌ي تمام فجايع بشري، از خُرد و كلان، در گرو ستمي است كه در حقّ غدير و صاحب غدير، اميرمؤمنان عليّ مرتضی علیه السلام رفته و می‌رود.

و غدير، امروز نيز غريب است. مگر نه اين‌كه وهّابيان در عربستان و پاكستان و عراق و سوریه، و طالبان در افغانستان، و صهيون‌ها در لبنان، و تمام جنود كفر و شرك، با قدم و قلم در پهنه‌ي خاك، كمر به انهدام و نابودی شيعه‌ي علي علیه السلام بسته‌اند، و اين‌همه در اِزاي اعتقادي است كه ما و برادران ما به غدير و صاحب غدير و فرهنگ و معارف غدير داريم.


 

[1] ـ ابوالفضل بيهقي در تاريخ خود از قول سلطان محمود مي‌نويسد: من انگشت در جهان كرده و قرمطي مي‌جويم. (قرمطيان: از انشعابات فرقه‌ي اسماعيليّه كه با آن مخافت و سخافت كم نظير، انگ و رنگ خوبي در دست خلفا و سلاطين جور بودند براي سركوب شيعيان).










© کپی رایت توسط : عندلیب آنلاین (کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به این سایت است.)
برداشت مطالب فقط با اجازه کتبی و ذکر منبع امکان پذیر است .

نوشته شده در تاریخ : 9 اسفند ماه ، 1393 (2007 مشاهده)

[ بازگشت ]