.
…طا„ب ساŠت

هديه به منتظران گل نرگس

نقدی بر تفسیر و مفسران

هجوم آرام و خواب غفلت (نگرشی بر غوغای انفجار جمعیت)

سقیقه، تبلور وحدت یا تفرقه؟

نقدهايی بر کتب درسي دبستان

مشهورهاي بي اصل

برخی خیانتهای منافقانه در کتاب: «بیست و پنج سال سکوت علی»

گزارشي از تهاجم بر عزاداري و عاشوراي حسيني

نقدي بر مجله‌ي خانواده

مباحثی پیرامون امامت

نمي از كرانه‌‌هاي غدير


تا„ار گت…ا†
کل موضوعات 23
کل ارسال ها 86
کل بازديد ها 536554
کل پاسخ ها 63
کل اعضا 324
آخرين 20 ارسال انجمن

چت آنلاین
ارسال شده توسط salmani در مورخه : پنجشنبه، 10 تير ماه ، 1395

وحدت وجود
ارسال شده توسط samad در مورخه : سه شنبه، 30 تير ماه ، 1394

اخراج تیر از پای امیر المومنین
ارسال شده توسط andalib در مورخه : يكشنبه، 26 بهمن ماه ، 1393

سوال/ تحریف یا ...
ارسال شده توسط moheb-mahdi در مورخه : پنجشنبه، 22 اسفند ماه ، 1392

تصویری با موضوع امیر المؤمنین عل?
ارسال شده توسط taghvim در مورخه : جمعه، 17 خرداد ماه ، 1392

درباره "خيانتهاي منافقانه در «
ارسال شده توسط alef در مورخه : چهارشنبه، 27 دي ماه ، 1391

قرآن و تورات-انجیل
ارسال شده توسط moheb-mahdi در مورخه : سه شنبه، 5 دي ماه ، 1391

حدیث کساء به روايت جابر بن عبد ال?
ارسال شده توسط aletra در مورخه : يكشنبه، 26 آذر ماه ، 1391

بدترين خلق خدا در آخر الزمان!!
ارسال شده توسط sarbaz در مورخه : جمعه، 14 بهمن ماه ، 1390

داستان تير و پاي امير
ارسال شده توسط hedayati در مورخه : يكشنبه، 2 آبان ماه ، 1389

داغ فراق
ارسال شده توسط andalib در مورخه : شنبه، 11 ارديبهشت ماه ، 1389

فراخوان شعارهاي فاطميه
ارسال شده توسط andalib در مورخه : دوشنبه، 6 ارديبهشت ماه ، 1389

سخن از فاطمه گفتن!
ارسال شده توسط andalib در مورخه : دوشنبه، 6 ارديبهشت ماه ، 1389

در سوگ همتاي علي عليه السّلام
ارسال شده توسط andalib در مورخه : چهارشنبه، 1 ارديبهشت ماه ، 1389

امام فدايي دين است، يا اصل دين؟
ارسال شده توسط andalib در مورخه : چهارشنبه، 2 دي ماه ، 1388

آسيبها و راهكارها در عزاداري
ارسال شده توسط andalib در مورخه : جمعه، 27 آذر ماه ، 1388

بر كرانه‌ي غدير
ارسال شده توسط andalib در مورخه : سه شنبه، 10 آذر ماه ، 1388

مگر غدير را فراموش كرده‌ايم؟!
ارسال شده توسط andalib در مورخه : چهارشنبه، 27 آبان ماه ، 1388

طرح جدید سایت
ارسال شده توسط admin در مورخه : سه شنبه، 26 آبان ماه ، 1388

اصلاحيه
ارسال شده توسط admin در مورخه : سه شنبه، 26 آبان ماه ، 1388

تالار گفتمان جستجو

جستجˆ


جستجو در وب
جستجوی سايت

منوی سایت

100%
125%
150%
200%
250%
300%

   
   
 
  
هديه به منتظران گل نرگس 3
 
  

 

  (29)


   عن أبى‏بصير و محمّدِبْنِ مُسلِمْ قالا: سَمِعْنا أَباعَبْدَاللَّهِ‏عليه‏السلام يَقُولُ: لايَكُونُ هذَا الْأَمْرُ حتّى يَذْهَبَ ثُلْثَا النّاسِ، فَقيلَ لَهُ: فَإِذا ذَهَبَ ثُلْثا النّاسِ فَما يَبقى؟ فَقالَ‏عليه‏السلام: أَماتَرضَوْنَ أَنْ تَكُونُوا الثُّلثَ الْباقى34؟

ابوبصير و محمّدبن مسلم گفتند: از حضرت صادق‏عليه‏السلام شنيديم كه مى‏فرمودند: تا دو سوّم مردم از بين نروند، امر ظهور واقع نشود؟ خدمتش عرضه شد: وقتى دو سوّم مردم از بين بروند چه باقى مى‏ماند؟ فرمودند: دوست نداريد شما -جزء- يك سوّم باقيمانده باشيد؟
 
* يكى از نشانه‏هاى زمان ظهور آن است كه دو سوّم مردم آن زمان با جنگ و بيمارى از بين بروند.

 

  (30)


   عن سُلَيْمانَ‏بْنِ خالِد قال: سَمِعْتُ أَباعَبْدِاللَّهِ‏عليه‏السلام يَقُولُ: قُدّامَ الْقائَمِ مَوْتَتانِ: مَوْتٌ أَحْمَرٌ و موتٌ أبْيَضٌ، حتّى يَذْهَبَ مِنْ كُلِّ سِبْعَةٍ خَمْسَةٌ. الْموتُ الْأحْمَرُ: السَّيْفُ، وَ الْمَوْتُ الْأبْيَضُ: الطّاعُون35 .
سليمان‏بن خالد گفت: از حضرت صادق‏عليه‏السلام شنيدم كه مى‏فرمودند: پيش از -ظهور حضرت- قائم دو نوع مرگ پيش خواهد آمد: مرگ سرخ و مرگ سفيد. تا اين كه پنج هفتم مردم بميرند. مرگ سرخ ، شمشير است؛ و مرگ سفيد، طاعون .


  
   

  (31)

 
   عنِ الْمُعَلَّى‏بنِ خُنَيْس، عن أبى‏عبداللَّه‏عليه‏السلام قال: إِنّ أَمْرَ السُفياني مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتومِ، وَ خُرُوجُهُ في رَجَب36 .
معلّى‏بن خنيس از حضرت صادق‏عليه‏السلام نقل كرد كه آن حضرت فرمودند: خروج سفيانى از امور قطعى است، و خروج او در ماه رجب خواهد بود .
 
* سفيانى به عثمان‏بن عنبسه گفته مى‏شود كه از نسل ابوسفيان ملعون است. او مظهر و جرثومه ناپاكى و تجاوز و ظلم است.
* از نشانه‏هاى حتمى ظهور حضرت مهدى‏عليه‏السلام آن است كه پيش از قيام حضرتش سفيانى خروج خواهد كرد.


  
    (32)


   عن أبي‏حَمْزةِ الثّمالي قال: قلتُ لأبي‏عبدِاللَّهِ‏عليه‏السلام: إنّ أباجعفرعليه‏السلام كانَ يقول: إنَّ خروجَ السُّفيانى مِنَ الْأمْرِ الْمَحْتومِ؟ قال (لي): نَعَمْ، و اخْتلافُ وُلْدِ الْعَبّاسِ مِنَ الْمَحْتُومِ، وَ قَتْلُ النّفْسِ الزّكيّةِ مِنَ الْمَحْتُومِ، وَ خُرُوجُ الْقائِمِ‏عليه‏السلام  مِنَ الْمَحْتُومِ. فَقُلْتُ لَهُ: كَيْفَ يَكُونُ (ذلك) النّداءُ؟ قال: يُنادى مُنادٍ مِنَ السّماءِ أَوّلَ النَّهارِ: أَلا إِنَّ الْحَقَّ في عليٍّ و شيعتِهِ، ثمّ ينادي إبليس لَعَنَهُ اللَّهُ في آخِرِ النّهار: أَلا اِنَّ الْحَقَّ فِي السُّفْيانيّ و شيعَتِهِ، فَيَرْتابُ عِنْدَ ذلِكَ الْمُبْطِلُونَ37 .
ابو حمزه ثمالى گفت: به حضرت صادق‏عليه‏السلام عرضه داشتم: باقر العلوم‏عليه‏السلام مى‏فرمودند: خروج سفيانى از امور حتمى است. فرمودند: آرى. و اختلاف فرزندان عبّاس و كشته شدن نفس زكّيه و خروج قائم -آل محمّدعليهم‏السلام- نيز از امور قطعى است. عرضه داشتم. ندا - ى آسمانى - چگونه است؟ فرمودند: يك منادى در اوّل روز از آسمان فرياد بر مى‏آورد كه آگاه باشيد حق در - ميان - على‏عليه‏السلام و شيعيان اوست. سپس در پايان همان روز شيطان (لعنة اللَّه عليه) ندا مى‏كند: با خبر باشيد كه حق در -ميان-  سفيانى و پيروان اوست. در چنين وقتى آنان كه بر باطلند به ترديد مى‏افتند .
 
* از نشانه‏هاى حتمى پيش از ظهور امام زمان‏عليه‏السلام نداى آسمانى است. صبح منادى فرياد بر مى‏آورد كه حق با على عليه‏السلام و پيروان اوست، و عصر همانروز شيطان بانگ برمى‏آورد كه حق با سفيانى و طرفداران اوست. و هرگز از ياد نبريم كه پيامبر اكرم‏صلى الله وعليه وآله فرموده‏اند: -هميشه و در همه جا- »الْحقُّ مَعَ عَلىٍّ وَ عَلىٌّ مَعَ الْحَقِّ - حق با على و على با حق است« و هرگز از هم جدا نخواهند شد.


  
    (33)


   عن أبي‏بصير، عن أبي‏عبدِاللَّهِ‏عليه‏السلام قال: تَنْكَسِفُ الشّمْسُ لِخَمْسٍ مَضَيْنَ مِنْ شَهْرِ رَمَضان قَبْلَ قيامِ الْقائِمِ‏عليه‏السلام38 .
ابوبصير گفت: امام صادق‏عليه‏السلام فرمودند: پيش از قيام قائم -آل محمّدعليهم‏السلام- خورشيد در روز پنجم ماه رمضان خواهد گرفت .
* دروغگويانى كه مدّعى مهدويّت هستند، نشانه‏هاى قطعى پيش از ظهور را چگونه توجيه مى‏كنند؟


 
    (34)


   عن أبي‏بصير، عن أبي‏عبدِاللَّهِ عليه‏السلام قال: كُلُّ رايَةٍ تُرفَعُ قَبلَ قيامِ الْقائِم، فَصاحبُها طاغوت يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ39 .
ابوبصير گفت: حضرت امام صادق‏عليه‏السلام فرمودند: هر پرچمى كه -به علامت قيام- قبل از قيام قائم آل محمّدعليهم‏السلام برافراشته شود صاحب آن پرچم طاغوت است كه غير خداى عزّ و جلّ مورد پرستش واقع مى‏شود .
 
* امام زمان‏عليه‏السلام با پرچم پيامبر اكرم‏صلى الله وعليه وآله و شمشير حضرت على‏عليهماالسلام قيام مى‏كند.
* بر افراشتن پرچم به معناى جنگ به راه انداختن است؛ و اين امر اختصاص به امام زمان حضرت مهدى‏عليه‏السلام دارد.
* شيعيان مجاز نيستند همراه كسى كه قيام كرده همچون زيد قيام كنند، گرچه قيام كننده مردم را به امام زمان‏عليه‏السلام دعوت كند. زيرا امامان معصوم ما عليهم‏السلام فرموده‏اند كه ما از او راضى نيستيم، چون امر ما را اطاعت نمى‏كند.


 
    (35)


   عن هِشامِ‏بنِ سالِمٍ، عن أبي‏عبدِاللَّه‏عليه‏السلام قال: يَقُومُ الْقائِمُ و لَيْسَ لِأَحَدٍ في عُنُقِهِ عَهْدٌ و لا عَقْدٌ و لا بَيْعَةٌ40 .
هشام بن سالم گفت: حضرت صادق‏عليه‏السلام فرمودند: قائم‏عليه‏السلام قيام مى‏كند در حالى‏كه هيچكس بر گردن او نه پيمانى دارد و نه قراردادى و نه بيعتى .
 
* در زمان ظهور حضرت مهدى‏عليه‏السلام هيچ امرى مانع اجراى عدالت و سركوبى ستمگران و نابودى كافران و مشركان و منافقان نمى‏شود.
* امام زمان‏عليه‏السلام با هيچ فردى پيمان نبسته كه او را در ظلم و جورش مهلت دهد، و با حاكمى بيعت نكرده كه در حكومت او قيام نكند.


 
    (36)


   عن أَبانِ‏بنِ تَغْلِب قال: قال أبوعبدِاللَّه‏عليه‏السلام: أوّلُ مَنْ يُبايِعُ الْقائِمَ‏عليه‏السلام جبرئيل، يَنْزِلُ في صُورَةِ طَيْرٍ أَبْيَضٍ فَيُبايِعُهُ، ثُمَّ يَضَعُ رِجْلاً عَلى بَيْتِ اللَّهِ الْحَرامِ وَ رِجْلاً عَلى بَيْتِ الْمُقَدَّس ثُمّ يُنادي بصوت طَلِقٍ تَسْمَعُهُ الْخَلائِقُ «أتى أمرُاللَّهِ فَلاتستعجلوه41».42
ابان بن تغلب گفت: حضرت صادق‏عليه‏السلام فرمودند: نخستين كسى كه با قائم -آل محمّدعليهم‏السلام- بيعت مى‏كند، جبرئيل -فرشته مقرّب خداوند- است كه به شكل پرنده‏اى سفيد از آسمان فرود مى‏آيد و با آن -حضرت- بيعت مى‏كند. پس از آن -جبرئيل- يك پاى خود را بر بيت اللَّه الحرام و پاى ديگر را بر بيت المقدس مى‏گذارد و با صدايى آشكار كه تمامى مخلوقات بشنوند ندا مى‏دهد: «فرمان خدا رسيد، براى آن شتاب مكنيد».
 
* همه مخلوقات در انتظار وعده پيروزى حق بر باطلند.
* فرشتگان الهى در انتظار ظهور امام زمان‏عليه‏السلام مى‏باشند تا امر خدا بر همه چيز غلبه كند.


 
    (37)


   عن أبانِ‏بنِ تَغْلِب قال: قال أبوعبدِاللَّه‏عليه‏السلام: كَأَنّى أَنْظُرُ إلَى الْقائِمِ‏عليه‏السلام على ظَهْرِ النّجَفِ، فَإذَا اسْتَوى عَلى ظَهْرِ النَّجَفِ رَكِبَ فَرَساً أَدْهَمَ أَبْلَقَ، بَيْنَ عَيْنَيْهِ شِمْراخٌ ثُمَّ يَنْتَفِضُ بِهِ فَرَسُهُ، فَلايَبْقى أَهْلُ بَلْدَةٍ إلاّ وَ هُمْ يَظُنُّونَ أَنَّهُ مَعَهُمْ في بِلادِهِمْ، فَإِذا نَشَرَ رايَةَ رَسُولِ اللَّهِ‏صلى الله وعليه وآله اِنْحَطّ إلَيْهِ ثَلاثَةُ عَشَرَ أَلْف مَلَكٍ و ثلاثةُ عَشَرَ مَلَكاً كُلُّهُم يَنتَظِرُ الْقائِمَ‏عليه‏السلام، وَ هُمْ الّذينَ كانُوا مَعَ نُوحٍ‏عليه‏السلام فِى السّفينَةِ وَ الَّذينَ كانوا مع إبراهيمَ الْخَليلِ‏عليه‏السلام حَيْثُ اُلْقِىَ فِى‏النّارِ، وَ كانُوا معَ عيسى‏عليه‏السلام حَيْثُ رُفِعَ، وَ أَرْبَعَةُ آلافٍ مُسَوِّمينَ و مُردِفينَ، ثَلاثَمأة و ثلاثَة عَشَرَ مَلَكاً يَوْمَ بَدْرٍ، وَ أَرْبَعَةُ آلاف مَلَكٍ الّذينَ هَبَطُوا يُريدُونَ القِتالَ مَعَ الْحُسَيْن‏بنِ عَلىٍّ عليهماالسلام فَلَمْ‏يُؤْذَنْ لَهُمْ فَصَعَدُوا فِى‏الْإسْتيذانِ وَ هَبَطُوا وَ قَدْ قُتِلَ الْحُسَيْنُ‏عليه‏السلام. فَهُمْ شُعْثٌ غُبْرٌ يَبْكُونَ عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَيْنِ‏عليه‏السلام إلى يَوْمِ الْقِيامَةِ، وَ ما بَيْنِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ‏ عليه‏السلام إلَى السَّماءِ مُخْتَلَفُ الْمَلائِكَةِ43 .
ابان بن تغلب گفت: حضرت صادق‏عليه‏السلام فرمودند: گويا كه من قائم‏عليه‏السلام را در پشت شهر نجف مى‏بينم كه چون بر نجف مسلّط شود بر اسب سياهى كه خالهاى سفيد دارد و ميان دو چشمش لكّه سفيدى است سوار مى‏شود. آن اسب او را به سرعت حركت مى‏دهد و اهل هيچ شهرى نيست مگر آنكه گمان مى‏كنند آن حضرت با آنان و در شهر آنان است؛ و زمانى كه پرچم رسول خداصلى الله وعليه وآله را به اهتزاز در مى‏آورد سيزده هزار و سيزده فرشته از آسمان به سوى او فرود مى‏آيند ؛ فرشتگانى كه همه چشم به راه قائم‏عليه‏السلام هستند آنان -همان فرشتگانى- هستند كه با حضرت نوح‏عليه‏السلام در كشتى بودند؛ و همراه حضرت ابراهيم خليل‏عليه‏السلام آنگاه كه به آتش افكنده شد و همراه حضرت عيسى‏عليه‏السلام وقتى كه به آسمان برده شد. و چهار هزار فرشته نشان دار كه به رديف پشت سر هم مى‏باشند. و سيصد و سيزده فرشته‏اى كه در جنگ بدر -همراه لشكر پيامبرصلى الله وعليه وآله- بودند، و چهار هزار فرشته‏اى كه از آسمان فرود آمدند تا همراه سيّدالشّهداء حسين بن على عليهماالسلام نبرد كنند ولى به آنان اذن داده نشد و به آسمان بازگشتند تا از خدا اذن بگيرند امّا پس از آنكه فرود آمدند حضرت امام حسين‏عليه‏السلام كشته شده بود. پس آنان موى پريشان و غبار آلود در كنار قبر حضرت حسين‏عليه‏السلام تا روز قيامت گريه مى‏كنند ؛ و فاصله ميان قبر حسين‏عليه‏السلام تا آسمان محل آمد و رفت فرشتگان الهى است .

* خداوند ولىّ خود حضرت بقيةاللَّه‏عليه‏السلام را اينگونه يارى مى‏كند. جنّ و انس و آسمان و زمين همه در اختيار خليفه خدايند.
* به خواست و اراده خدا هر كس در هر جا هست امام زمان‏عليه‏السلام را در شهر خود مى‏بيند.
* در جايى كه فرشتگان الهى كمر خدمت براى امام زمان‏عليه‏السلام بسته‏اند چه لطف بزرگى است در حقّ ياران حضرت كه به توفيق خداوند بزرگ در ركاب حضرتش جهاد مى‏كنند.


 
    (38)


  عن أبان‏بن تَغْلِب قال: قال أبوعبدِاللَّه‏عليه‏السلام: سَيَأْتي في مَسْجِدِكُمْ ثَلاثَمائةٍ وَ ثَلاثَة عَشَرَ رَجُلاً -يعنى مسجد مكّة- يَعْلَمُ أَهْلُ مَكّةَ أَنَّهُ لَمْ‏يَلِدْهُمْ آباؤُهُمْ وَ لا أَجْدادُهُمْ، عَلَيْهِمُ السُّيُوفُ، مَكْتُوبٌ عَلى كُلِّ سَيْفٍ كَلِمَةٌ تُفْتِحُ الْفَ كَلمَةٍ، فَيَبْعَثُ اللّهُ تَبارَكَ وَ تَعالى ريحاً فَتُنادى بِكُلِّ وادٍ: «هذَا الْمَهْدىُّ يَقضى بِقضاءِ داود و سُلَيمان‏عليهماالسلام، (و) لايُريدُ عَلَيْهِ بَيِّنَةً44».
ابان بن تغلب گفت: حضرت صادق‏عليه‏السلام فرمودند: بزودى سيصد و سيزده مرد به مسجد شما -بيت اللَّه الحرام- خواهند آمد. اهل مكّه مى‏دانند كه آنان زاييده پدران و نياكان آنان نيستند. شمشيرهايى بر آنان -حمايل- است كه بر روى هر يك كلمه‏اى نوشته شده كه هزار كلمه ديگر را مى‏گشايد. پس خداوند تبارك و تعالى بادى را بر مى‏انگيزد كه به هر وادى ندا بر دارد: اين است مهدى -آل محمّدعليهم‏السلام- كه همچون داود و سليمان قضاوت مى‏كند و از كسى شاهد و دليلى نمى‏خواهد .
 
* ويژگيهاى خود حضرت مهدى‏عليه‏السلام از ولادت تا ظهور و آنچه پس از ظهور بدست آن وجود مقدّس اجرا مى‏شود همه دلالت بر آن دارد كه امر او الهى است و به دست فرد و يا گروهى نمى‏باشد. هيچكس هيچگونه دخالتى در هيچ امرى از امور آن عزيز بهتر از جان را ندارد.
* وجود مقدّس امام زمان‏عليه‏السلام را نبايد با هيچ پيامبر و وصىّ پيامبرى مقايسه كرد زيرا امر او امر ديگرى است.


 
    (39)


   عن أبي‏بصيرٍ قال: سأَلَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ أباعبدِاللَّه‏عليه‏السلام: كَْم يَخْرُجُ مَعَ الْقائِمِ‏عليه‏السلام؟ فَإِنَّهُمْ يَقُولُونَ: إِنَّهُ يَخْرُجُ مَعَهُ عِدَّةُ أَهْلِ بَدْرٍ ثَلاثمِائَةٍ وَ ثَلاثَةَ عَشَرَ رَجُلاً، قال: وَ ما يَخْرُجُ إلاّ فى أُولى قُوّةٍ، وَ ما تَكُونُ أُولُوا الْقُوَّةِ أَقَلَّ مِنْ عَشْرَةِ آلافٍ45 .
ابوبصير گفت: مردى از اهل كوفه از حضرت صادق‏عليه‏السلام پرسيد: چند نفر همراه قائم‏عليه‏السلام قيام خواهند كرد؟ - عدّه‏اى - مى‏گويند: همراهان حضرت به اندازه اهل بدر، سيصد و سيزده نفر از مردانند. - حضرت - فرمودند: قيام نمى‏كند مگر در ميان صاحبان قدرت؛ و صاحبان قدرت كمتر از ده هزار نفر نيستند .

* ياران خاصّ غير از لشكريان حضرت مى‏باشند. لشكريان حضرت كمتر از ده هزار نفر مى‏باشند.


 
    (40)


   عن أبانِ‏بنِ تَغْلِب قال: قال أبوعبدِاللَّه‏عليه‏السلام: إذا قامَ الْقائِمُ‏عليه‏السلام لَْم يَقُمْ بَيْنَ يَدَيْهِ أَحَدٌ مِنْ خَلْق

ِ الرَّحْمنِ إلاّ عَرَفَهُ صالِحٌ هُوَ أَمْ طالِحٌ؟ لِأنَّ فيهِ آيَةً لِلْمُتَوَسِّمينَ وَ هِىَ بِسَبيلٍ مُقيمٌ46 . 47
ابان بن تغلب گفت: حضرت صادق‏عليه‏السلام فرمودند: زمانى كه قائم‏عليه‏السلام قيام كند، هيچكس از آفريدگان خداى مهربان در پيش رويش نمى‏ايستد مگر آنكه -قائم‏عليه‏السلام- او را مى‏شناسد كه درستكار است يا تبهكار. چرا كه -خداوند متعال فرموده است:- اين نشانه‏اى براى هوشياران و آن بر راهى ثابت و پايدار است .

* امام زمان‏عليه‏السلام خليفه خدا و امين اللَّه بر همه خلق است. او بر همه چيز جز خدا احاطه دارد و همه مخلوقات را به خوبى مى‏شناسد. كسى گمان نكند كه او همانند ديگر زمامداران جهان است كه از شناخت اطرافيان خودشان عاجزند. او فريب هيچكس را نمى‏خورد و به دانش الهى خود عمل مى‏كند.
 

    و السّلام؛ نيمه شعبان المعظّم 1420 ه . ق

پانوشت:

34  - بحار الانوار ج48، ص207، حديث 44.
 
35  - كمال الدّين صدوق، ص655، حديث 27 .

36  - كمال الدّين صدوق، ص650، حديث 5 .

37  - كمال الدّين‏صدوق ص652، حديث 14 .

38  - كمال الدّين صدوق ص655، حديث 28 .

39  - كافى، ج8، ص 295، حديث 452 .

40  - اصول كافى، ج1، ص342، حديث 27.

41  - قرآن كريم، سوره نمل، آيه 1.

42  - كمال الدّين صدوق، ص671، حديث 18 .

43  - كمال الدّين صدوق ص671، حديث 22.

44  - كمال الدّين صدوق، ص671، حديث 19 .

45  - كمال الدّين صدوق، ص654، حديث 20 .

46  - قرآن كريم، سوره حجر، آيه‏هاى 75 و 76 .

47  - كمال الدّين، صدوق، ص 671، حديث 20 .





بازديد : 3147 بار
 
 
عضˆŠت سرŠع
شناسه :
نام اصلي:
ايميل:
تايپ مجدد:
گذرواژه:
تايپ مجدد:
 
آ…ار کاربرا†
 
عضو شويد
ارسال کلمه عبور

 
عضويت:
امروز: 0
ديروز: 0
در انتظار: 0
مجموع کاربران:323
جديدترين کاربر: Leonida47Q

آمار بازديد:
 بازديد امروز : 435
 بارديد ديروز : 853
 بازديد کلي : 5299410
بيشترين تعداد آنلاين:
ميهمان: 170
اعضا: 0
مجموع: 170

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان: 25
اعضا: 0
مجموع: 25

اعضاي آنلاين:
†ظرس†جŒ
صرف نظر از ظاهر سايت، مطالب را چگونه مي‌بينيد؟

عالي و جديد، ادامه دهيد
نسبتا خوب
تكرار حرف ديگران
موجه نيست
ادامه ندهيد



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء: 99
نظرات : 9